tirsdag 31. mai 2011

Så gikk det ikke som vi håpte

og ba om likevel.

Dagen i dag har vært veldig rar.
Hodet har vært tomt, samtidig som tankene har kretset og kretset
rundt lingult hår, tannløst smil og trillende latter.
Ei lita jente som vokste til ungdom, med bestemte meninger,
men med et hjerte for alle.
Så ble det ekteskap, to kjekke sønner, hus og trygghet.
Fremtiden var lys...

I natt sovnet hun inn - tantebarnet vårt og Emidoras lillesøster.


Ei rose, på sitt vakreste
Ikke lenger knopp, men heller ikke helt utsprunget...

Ett års kamp mot kreften er over.
Tilbake sitter familien og mange mange venner...
og vi som er igjen fatter enda ikke at dette har skjedd,
for alt gikk jo så bra...


Ikke en spurv til jorden uten at Gud er med.*
Ikke en sjel mot døden uten hans kjærlighet!
Ikke en blomst er visnet, ikke en tåre falt
uten at Gud vet om det, han som er over alt.
[* Matt 10, 29]

Tro det når stormen herjer bladløse vintertrær!
Tro det når brenning bryter over de nakne skjær!
Tro det når ubeskyttet midt i en kamp du står.
Tro det når helt alene du med en smerte går.

Tro det når noe brister uten å vokse frem.
Tro det når noen mister det som var alt for dem!
Tro det når håp går under uten å reise seg:
Ikke en spurv til jorden! Det er et ord til deg.

Tekst: Ingeborg Prytz Fougner

17 kommentarer:

Linecas have sa...

Får helt vondt jeg. Trøstende ord, vel de blir så fattige og K ordet kan jeg slettes ikke like. Så jeg sender deg og dine en varm tanke i stedet.

rule sa...

Kondolerer. Ord blir så fattige...men det var noen nydelige vers som du delte med oss... Ville bare si takk for det...og sender noen varme tanker tilbake!!

Dreamgirl sa...

Uff å uff, så vondt å vanskelig...
Kondolerer så mye til dere alle

EKTE INTERIØR sa...

Dette var helt forferdelig. Det gjør så vondt når noen nær forsvinner og det er alltid like meningsløst. Det er vanskelig å vite hva man skal si i en slik situasjon men jeg gir i alle fall en stor klem. :-(

Anonym sa...

ååå så vondt! Føler så for dere. Ta vare på hverandre.
Klem fra Igi

Synnøve sa...

Føler med dere i sorgen over en super jente dere var tante/onkel til.
Vanskelig og finne ord i en sånn situasjon, men jeg vil iallefall gi deg en stor klem.

Klem Synnøve

Lobeliadamen sa...

My deepest sympathy.
Cherish life while living - find strenght in sorrow. Never to be forgotten.

Føler med deg.

Klem W

My home is my Castle sa...

Så utrolig trist å høre... Ord blir fattige, men vit at jeg tenker på dere............

Stor, varm klem

Blått til lyst sa...

Så usigelig trist.
Min dypeste medfølelse.
Ord strekker ikke til, men jeg sender alle varme tanker til dere som har mistet en som hadde dype røtter i livet og mange ugåtte stier foran seg.
Måtte dere finne glede i avtrykkene hun satte i livet, og takke for det hun ga, selv om sorgen stenger for gode følelser i disse dagene. Klem fra Liv

Unknown sa...

Så ledsamt, det är så tråkigt när någon kör går bort.
Tänker på Er

Klem Maggan
http://www.vindsromantik.blogspot.com/

Anonym sa...

Tenker på dere..
vanskelig å finne ord
Herlig sang du minner oss på:-)

Anonym sa...

Så utrolig trist !
Ord blir så fattige.
Hold sammen og støtt hverandre i en vanskelig tid.
Klemmer fra meg.

VigdisMargrethe sa...

En plass er tom hos dere. Føler med dere i sorgen

Marlene sa...

Fint innlegg du hadde skrevet om tante <3

Lykkeliten sa...

Sender deg mine tanker og medfølelse.
Sitter med tårer i øynene nå, salmen du skrev er også "min" sang til min lille gutt som vi mistet i -95.

Kanskje rart å høre nå, men de ordene i salmen gir trøst etter hvert.

Klem Lykkeliten

Min stil sa...

Huff huff. Ord blir fattige. Sender deg de varmeste tanker og klæmmer.
Susanne

Mamsens hus sa...

Utrolig trist..
Sender deg mange varme klemmer.
Nydelige ord du deler med oss.