søndag 8. mai 2011

En deilig helg

- den perfekte oppladning til ny uke! :)

Var i kjempekoselig besøk i går kveld! 
Bare hør menyen:
Kjempekoselig hus og vertsskap
Mye og koselig prat!
Reker på en seng av masse grønt, hjemmelagd dressing, og jordbær(?!)
Kyllinggryte, ovnsstekte poteter, salat og nystekt olivenbrød
Hjemmelagd karamellpudding
Mmmmmmmmmm...

Og i dag slapp jeg dugnaden, for ingen var der (jippi og en halv!)


Tenk at det spretter og blomstrer i "hullet i platten" - fantastisk!
Det er nesten så man ser endringer fra time til time, så gøy!


Vanskelig å ta skarpe bilder når man ikke ser i sollyset

 Tomatplantene er det fortsatt liv i (merkelig nok)
men tomater ser det dårlig ut for, så sakte som dette går.
Jeg sådde nok alt for sent, men nå har jeg lært!
Må nok investere i noen store fete... skal det bli tomater på bordet i sommer


Oliventreet har vært ute til lufting og spraying.
Det holder seg forbausende bra. Skjønner ikke hva jeg gjør riktig,
kanskje jeg har olivenfingre?!


Kattegresset spirer og gror det også,
men tror dere katta er interessert?
Å nei du, her foretrekkes hortensia og løkplanter på menyen!

Men over til noe helt annet:
I går fikk jeg noe som var 5 meter langt!
Hva det er?
Tja si det!
Jeg vet hva det er, og hva det er ment å bli,
men blir det det?
Det gjenstår å se! ;-)

I'll keep you informed!

Ha en strålende uke! 

4 kommentarer:

GundaM sa...

5 m langt...? hmmm, må tenke litt på den ja ;)

Våren er deilig, tenk nesten se det spirer og gror!!!

ide-puffen sa...

Det gror godt hos deg. Holder du tomatene varme, fuktige, masse gjødsel og lys kan det jo bli noe tomater på deg vettu :)
5m ??? Tell me hi hi
Randi

Dronninghuset sa...

det spirer og gror hos deg ja!
ja, dronningene og englene er laget av meg...eget design og egen produksjon.
ønsker deg en riktig god mandag, klem Tove

Emidoras verden sa...

Skal si det spirer og gror hos deg:)
Blir spennende å se hva resultatet
blir.Tomater får du nok,om en så store:)
5 m langt??hmmm..tja..vanskelig å si..
Noe du skal sy kanskje??
Jeg følger med:)
Godklem..