tirsdag 3. mai 2011

Jasså

så dere liker virkelig ikke kunstverket mitt? Det er noe av det verste jeg har hørt!

Må si jeg ble dypt såret og deprimert, særlig med tanke på all jobben som ligger bak…

Når sant skal sies synes jeg klokka er meget rar selv også, som en lang svart kladdærsj... he-he. Ikke rart jeg ikke visste hvor den skulle henge, så ingen fare!
Men...den kunne sikkert blitt ok om "oppussingen" hadde skjedd med mer nensom hånd og med litt andre farger og tilbehør... men hvem kan vente til dagen etter, til butikken åpner. Det er jo NÅ det skjer!

Dette blir jo litt som ”keiserens nye klær” Hvis en sier noe er fint, henger en hel liten tilbederskare seg på, men hva som egentlig var fint aner de ikke, for man kan jo fremstå som dum om man sier det man virkelig mener… Det er som kjent mye merkverdig som produseres både her og der ;-)

Sånn er selvfølgelig ikke dere damer - her er alt på greit stell, og det er bra!


♥ ♥ ♥

I dag skal jeg vise noe helt annet, nemlig skikkelig gode tips for de nevenyttige,
so be prepared!


En gammel dør fungerer helt toppers som oppbevaringsplass under kjøkkentaket.
Hadde jeg hatt stort kjøkken skulle jeg sannelig prøvd dette!
Dør, kjetting, glassplate...og en handyman



Her er halve kleshengere festet til en plankebit - den optimale knaggrekke!



Dette er jo en artig løsning på bokhylleproblemet,



og denne er jo bare morsom.
Plast, papp, stoff, bilder... alt etter hva du har, festes sammen i remser
og trees på en gardinstang. "Gardina" myker opp uten å ødelegge for lys og utsikt.
Passer godt foran vanskelige små glugger.



En slik har jeg alltid drømt om – min egen ladestasjon!
Hva er vel mer irriterende enn ledninger og ladere som ligger i en eneste stor krøll
Brødboks, myk plate, kniv…



Men dette er jo selve masterpiecen!
Herlighet, hva i all verden skal man med dyre baderomsmøbler
når man kan bruke ryggen til en gammel stol?! :)

Bilder og ideer fra Better Homes and Gardens 

9 kommentarer:

(eddas) sa...

Masse goe ideer her:)klokka hadde absolutt sin sjarm:)=
kos deg
klemklem

EKTE INTERIØR sa...

Utrolig tøffe ting! Døren i taket minner egentlig litt om vår hylle over kjøkkenøya. Fast vi har ikke en dør da... ;-)

emilias gömmor... sa...

Det var verkligen en fiffig lösning med stolsryggen som en badrumsmöbel, eller till köket!

Kram Mimmi

Dreamgirl sa...

Jeg likte den stolryggen på badet og kleshengerhylla :)

Berit T sa...

Utrolig flotte og smarte løsninger, jeg er imponert over hva som går an å få til med ny tenkning!
Takk for hyggelig kommentar på støvlene.

Dreamgirl sa...

Hehem joda, klokka var da bra den... den ble bare kanskje ikke helt som det så ut i hodet ditt ;)
Jo, jeg er heldig som har bunad. Mamma broderte den til konfirmasjonen min i 1787 ;) Og ikke nok med det, jeg har to :) En Nordlandsbunad og en Lofotbunad. Dessverre passer ikke Lofotbunaden og kommer nok aldri til å gjøre det. Så om det kommer en jente så skal hun få arve den :)

Dreamgirl sa...

Tja, 1787 eller 1985... det kjennes noen dager ut som det var i 1787 iallefall. Sånn som i dag etter 12 timer på jobb ;)

Dreamgirl sa...

Det går 6 - 8 uker fra tildeling til reise. Forhåpentligvis mer 6 enn 8 og da er vi på tur nedover i slutten av juli kanskje

ide-puffen sa...

Å her var det jammen supre ideer. Og jeg trenger ingen handyman altså he he. Har et vindu jeg faktisk skal henge opp i kjøkkenet for å ha ting hengende fra. Håper det ikke blir for mye rustikk. Kan bikke over.
Knaggene og stolen var også rå morsomme. Og klokken....tja vet heller ikke verken eller både og liksom hi hi hi.

Kos uke videre.
Klem
Randi