søndag 27. september 2009

Virus og cheeseburgers

Jeg har hatt virus på pc'n! Herre min hatt for et styr, og for en jobb for å få det fjernet. Jeg har holdt på fra kl 11 til 18, men endelig ser det ut som alt er borte *puuuh* Det er så herlig å være på nett igjen! Guri, skal si jeg er bra avhengig, he-he... nesten abstinenser her.
Dette viruset gir seg ut for å være et antivirusprogram i regi av Windows, samme farger, samme "fasong" for å si det sånn. Det legger seg frekt til med egen logo nederst på skrivebordet, og det smetter også inn på installerte programmer. Det plopper opp advarsler om trojanske hester og annen dritt stadig vekk. og det hindrer tilgang til andre nettsider. Det verste er at hensikten ikke kun er å ødelegge, men å snappe til seg personlige opplysninger. Antivirus Pro 2010 er navnet.

Vel, over til mer hyggelige ting. I dag har jeg som dere skjønner knapt vært ute av døra, men i går var det utedag med stor U og skikkelig sommerfaktor. Jeg fikk tømt og vasket urnene, og plantet en høstgruppe til den nye trappa blir ferdig (mer om den senere) Siste rest av hortensia ser dere her. Jeg synes halvvissen hortensia er helt vidunderlig. Vet jeg har sagt det før, men det tåler å gjentas. Skulle gjerne hatt dem akkurat sånn året ut.

Vi tok også en tur til byen. Gutta MÅ bare ha milkshake og cheeseburgers hver gang vi sitter i bilen. Og må man så må man... Mens de sto i McDonald-kø, stakk jeg innom Dorothea. Skulle ikke ha noe, men hadde lyst å se på deres utvalg av Green Gate, se på farger, fasonger, og ikke minst priser. Fikk meg en liten nedtur ang GG, men pytt... hva skuet mitt øye?! På øverste hylle står Bruka-skåler på rekke og rad, og akkurat disse skålene har jeg ønsket meg leeenge leeenge.

Etter ca ti min. med elle melle...hvilken farge skal jeg vel(g)e... ble det to hvite skåler. Har lyst på både popcorn- og godisskåler, og gjerne i den beige fargen, så endelig har jeg noe konkret å skrive på ønskelista til jul. Vanligvis husker jeg ikke at jeg ønsker meg noe som helst skjønner dere ;-)

Stopp på Rimi, og rosebukett med hjem! Roser er noe helt for seg selv...bare vakre. Tror dere ikke det ble et blad også - Vakre hjem og interiør. Det å kjøpe blader er noe jeg har lært her inne. God eller dårlig vane? Ikke vet jeg. Det eneste jeg vet er at det er utrolig mange fine og inspirerende bilder i bladet. Nesten så jeg får lyst å hente slegga og bygge opp alt på nytt,

Så her gjelder det å skille mellom drøm og virkelighet. Ser man seg rundt i eget hus er ikke virkeligheten så verst heller da, og man trenger å minne seg selv på det innimellom... :)

8 kommentarer:

Veronica sa...

Er så kjedelig å få virus på maskinen, men godt å høre at du ble kvitt det til slutt :)

Syntes også Bruka-skålene er flotte... står høyt på ønskelisten og har gjort det leeenge, men har aldri klart å formidle det videre..

ha en flott uke!

Helen sa...

Æsj! Virus vil vi IKKE ha - bra at det ordna seg for deg.

Emmas utsikt sa...

Hei hei, håper du pc.n er friskmeldt nå?
Nei, denne gangen fikk jeg ikke med meg direktørboligen på bild, vi var en hel haug med mennesker så de ble litt lei på meg med kameraet.... Neste gang så! Ha en fin uke!

Anonym sa...

Hortensia er nydelige, ja.. kjipt med virus, men sånn skjer jo. Ha en herlig dag videre..

Drøm sa...

Kjempefine bruka såler og gg kopper og krus. Jeg hadde bestilt 4 ingrid tallerkener, men der var det noen som hadde vært ute før meg, så tydelig rift om tingene:-)

Klem Julie

Unknown sa...

Tuuusen takk for så vakker pakke som kom i går, gurimeg så flotte gaver!!
Det hele må selvsagt bloggifiseres, mobilkamera eller ikke..., kommer-kommer, følg med :o)
God klem fra meg oppi bøgda :o)

Camilla sa...

Elsker Dorothea!! Finner alltid noe der... Takk for at du åpnet mine øyne for halv-visne hortiensa. Det har jeg aldri tenkt på som vakkert, men jammen er det det... Jeg får plukke inn blomstene mine til neste år. Nå er de litt vel visne!

Bolettes hus sa...

Jeg strever med virus jeg også!!! Men er ikke noe flink på slike ting, så her for en nabo ta sjauen!! Må si at du er flink som klarte å fikse opp i hele probmet alene! Ellers var du ordentlig heldig med kjøpet! De skålene fra Bruka er bare helt nyedlige!!

Ha en god helg!
Klem fra Kari i Bolettehuset