søndag 19. juli 2009

Hva i all verden har skjedd

med bloggen min? 4 nye følgere sånn plutselig...rett over natta liksom?! Jeg måtte gni meg i øya og se om jeg var på min egen blogg, og det var jeg jo, he-he... kjempekoselig! Nå må jeg ut på en besøksrunde og hilse på de nye. Morsomt! :)

Nå har jeg offisielt ferie! Tre "lange" blanke ubrukte uker ligger foran oss. Vi har ingenting på tapetet, for blir været bra bor vi jo midt i paradiset med stranda bare noen minutter unna. Blir det drittvær får vi ta det som det kommer. Jeg har fortsatt en del igjen på eldstemanns rom. Jeg var så godt i gang, men så kom hetebølgen og ødela alt, og nå har det stått i stampe. Kjøpte inn listemaling i går så nå har jeg i hvert fall alt som trengs i hus. Jeg har lovet rommet ferdig til skolestart, og det må jeg bare holde.

Gubben har faktisk innvilget en loppistur over grensa. Tenk det, han som hater butikker! Men dette blir jo ikke som å traske rundt på et kjøpesenter heller da. Dessuten skal jeg stelle pent med ham, mange pauser...mange kafebesøk.

Når vi først snakker loppis må jeg bare fortelle om mine siste fangster på den fronten. "Tøffingen" som det har vært litt skriving om, er en gammel dynamittkasse. Slitt og trasig og full av stempler, men likevel så utrolig sjarmerende. Jeg tror jeg tittet på den ei hel uke før jeg skjønte at denne er det meningen du skal ha Violetta. He-he... nå kommer den snart i posten. Legger ut "Wallas" bilde, det går sikkert greit


Og som om ikke det var nok, falt jeg totalt i staver over dette gamle vinduet hos Irina Jeg aner ikke hvor jeg skal ha det, men det er jo en bagatell oppi det hele. Vinduet ba simpelthen om å bli kjøpt (av meg). Så da så.
Iflg. Irina er det fra 1800-tallet, og det finnes ikke en eneste moderne liten spiker i det, kun treplugger.

Foto: Irina

Jeg gleder meg så til å få begge skattene hjem!
Men si meg, er det normalt å føle en slik tilfredshet over kjøp av noen "trebiter"?!? Nå vil jeg ikke påstå at jeg hører til de mest handlelystne. Ikke har jeg økonomi til det og ikke har jeg plass, og klær... de må jo prøves, men... en gang i blant kan jeg kjenne en tilfredshet laaaaangt inni sjela over noe jeg har fått.

Det kan nesten føles overfladisk, men så tenker jeg på mannfolka som må ha en ny bil for å føle samme gleden, så da er jeg vel ikke så fæl likevel da ;-)

Her ser det ut som det kan bli både sol og regn i dag. Blir gøy å se hvem som trekker lengste strået. Blir det nye skybrudd får man trøste seg med Touren ;-)

Ha en riktig fin søndag, i sol og regn, i storm og stille. Det er like fullt en ubrukt dag gitt oss i gave!

5 kommentarer:

Berit T sa...

Nydelige ting du har fått tak i, det vinduet var virkelig flott.

En slik kasse har jeg ringblomster i ute ved trappa.

Og nå er jeg litt misunlig på deg som skal over grensen på loppis. har inntrykk at der kan en virkelig gjøre gode kjøp.
Rekner med at vi får se fangsten din.

Stell pent med han som skal være med så blir det fristende å ta flere turer :o)

My home is my Castle sa...

Oi for noen skatter du har fått deg :)) Nydelige begge 2...
Jeg kikket og på det vinduet hos Irina.. Er bare så utrolig flott.. falt for det jeg og, men så var det den plassen da hehe. Jeg venter på flere gamle vinduer, en tilhenger ifølge min svoger :O !!!Hjelp !! Tror nok kanskje det er litt overdrevet men jeg tar imot dem jeg kan for planer har jeg ;)
Gleder meg til å se dem hjeme hos deg :)

Klem,Kari

Vibeke sa...

Koselig at du la igjen noen ord inne hos meg :)

Ønsker deg en fin ny uke,
Vibeke

Stina sa...

Jättefin bild.:-)

idémakeriet sa...

Hej snälla du, tack för din söta kommentar inne hos mig.
Visst skickar jag också till Norge, det är ingen problem för mig.
Härligt att strosa runt hos dig också. Vilka underbara skålar du visar i ditt förra inlägg, jag älskar sådant provensalsk keramik.
Jag önskar dig några underbara sommardagar till.
Kram Gerda