søndag 28. juni 2009

Det eneste vi mangler nå er bølgeskvulp...

for vi har jo vår egen beach.

Dette (bilde nedenfor) var i tidligere tider et blomsterbed. Da vi endelig fikk utvidet gangen, flyttet inngangsdøra og gjort dette til terrassedør, ble det bed med krater ved siden av. Sånn har det stått et par års tid, og vi har ikke helt visst om vi skulle legge platting over det hele, fortsette med bed eller hva... Pent har det definitivt ikke vært, og en eller annen form for trapp har vi savnet hver gang vi hoppet inn og ut av døra.

Nå har gubben gravd seg ned (ja han kom opp igjen altså ;-), lagt over duk, fylt med 1 tonn pukk og 240 kg hvit marmor.
Dette er helt hans egen ide, og jeg har gitt han full styringsrett. Jeg tenkte som så at samme hva han gjør kan det neppe bli verre enn det er.
Dessuten liker jeg at det ikke er helt strømlinjeformet, og litt originalt, he-he

Så nå har vi ei lita stripe på terrassen som heretter går under navnet beachen ;-) I dag skulle vi kikke på steiner til trapp, men da jeg så denne skiferhella falt jeg helt for den. Den minte meg om steinhella foran bestemors hus, bare at bestemors var minst dobbelt så stor. Skulle gjerne hatt denne minst 20 cm lengre og 10 cm bredere, men dette var det største vi fant i denne tykkelsen, så den får duge.
Jeg har allerede prøvesittet ;-)

På tur hjem fikk vi med oss ei lykt til drøye hundrelappen, og det var den sannelig verdt, og vi måtte innom gartneriet også når vi først var i farta, og der fant vi dette lille piletreet - eller Willow tree som høres mer eksotisk ut.
I kveld måtte jeg tenne lyktene og det ble bare så koselig.

Ellers har jeg vært på stranda i dag (uten gubbe og unger), for første gang i sommer faktisk, og det var herlig. Bare det å se sjøen og ha muligheten til å putte beina i vann gjør at alt føles svalere.
Det blir nok en tur i morgen også :)

Sommerklem fra

2 kommentarer:

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Dette var jo skikkelig smart løstning. Super plass å sette potter med blomster.

Ha en skjønn sommerkveld
:)

Ida sa...

Hejsan Violetta!
Vad fint det blev med stenarna mot husväggen. Din man är allt bra påhittig. Sen har ju du såklart dekorerat det jättesnyggt=)

En lykta för en hundring är sannerligen ett fynd, så fin så.

Skönt att få vara på stranden ensam, det har inte jag varit på 3 år. Ha det så gott.
Kram Ida