søndag 16. august 2009

En liten titt hos meg

...om du har lyst.
Vi bor på drøye 110 kvm, så den helt store tumleplassen er det ikke snakk om, men det er nå dette som er HJEMME, og det er nok her vi blir boende. Guttene vil ikke høre snakk om flytting. De ser helst at vi ikke bytter verken møbler eller gardiner... og gubben stakkars...han SER ikke om jeg skifter møbler og gardiner. He-he...det har sine fordeler, for er det noe han IKKE er så er det sær og vanskelig, og når jeg har guidet han rundt og synliggjort endringene er svaret som regel KJEMPEBRA ;-)

KJØKKENET:

Vårt gamle kjøkken - 20 år gammelt.
Nesten flaut å vise frem de rotete benkene, men dette er rett før vi drar frem kubeinet (unnskyldninger, unnskyldninger...)

Her er gubben sjøl (min kjære tommeltottmann) i full sving... og vips så var vi ferdige! :)
Vel, så fort gikk det ikke da, og med ti tommeltotter må vi alltid ha snekker (utgifter, utgifter...)

Som dere ser er det ikke mye hvitt i innredninga her i gården, men dere får ha overbærenhet med meg ;-) Vi er utrolig fornøyd med oljet eik. Vi ser jo verken møkk eller fingermerker. Det eneste som må gnikkes støtt er håndtakene, men pytt...det er fort gjort.

Jeg liker blanding av både tre og maling, nytt og gammelt, stramt og mykt, hvitt og svart, jordfarger og sterke farger. Synes alt er fint jeg, men ikke på samme tid... bestandig. Et lite snev av stil tror jeg da jeg har tross alt ;-)

Øverst på fliseveggen mangler fortsatt lister for vi må ha ett eller annet lysarrangement over kokebenken, men... som dere vet, blir det ikke gjort med en gang har man lett for å venne seg til det uferdige.

Mammas gamle kjøkkenvekt har kommet til heder og verdighet, sammen med vinduet fra Irina, som bare ble plassert her, og siden har blitt her. Ja sånn kan det gå

Her er den "nye" benken under vinduet!
Vi hadde et ekstra overskap stående (dårlig til å ta mål er vi også) og en treplate. Jeg kappet fire biter av en vinduslist og satte under som bein (for å få opp dørene) og *schmokk* så lå plata og vinduskarmen i samme høyde. Dette ble både bred vinduskarm og avlastningsbenk. I hver ende har jeg tenkt å ha en barkrakk slik at gutta boys har frokostplass i hverdagen.


BADET:

Her er badet ribbet, kun vasken står igjen. Se det fine "mønsteret" (skjoldene) på tapetet. Herre Gud!

Vi har et knøttlite bad, kun 3,5 kvm, men faktisk så er dette det eneste rommet jeg ikke desperat har ønsket større. Det fungerer utmerket slik det er. Vi bruker badet kun til dusj, vask og dobesøk. Stoler og senger har vi i andre rom. Er det lite må man også holde orden hele tiden, og det klarer vi veldig bra faktisk

Benken er hjemmelagd av eikesider fra SmartClub, og dørene er Ikea-kjøkkendører. I skapet får vi plass til alt av ting jeg ikke vil ha fremme, tannbørster, dopapirlager, fønere osv... Håndklelageret er i kleskottet, så her fyller jeg bare på etter hvert som det våte forsvinner ned i vaskemaskina.
Det er varmekabler i gulv og spotter i tak, m.a.o. et varmt og lyst rom.

Må tilføye at vi har vaskerom nede, og far i huset havner som regel der om morgenen (og fortsatt synes jeg badet er MER ENN STORT NOK *s*)

Har endelig fått opp badebildet! Hang det i et silkebånd som jeg festet i to kroker på bilderamma og hang det så i taklista. Skulle tatt bilde av "arrangementet", men det har jeg altså ikke gjort ;-)

Stua får jeg vise en annen gang. Der står det masse halvmalte prosjekter, et gammelt orgel jeg ikke har plass til osv... og det gjør seg pussig nok ikke så veldig på bilder (?!?) Krysser fingrene for at male-/ryddeånden snart vender tilbake :)

2 kommentarer:

Lobeliadamen sa...

Ha ha ha.....må le av deg - du skriver så bra :-)

Kjempeflott både kjøkken og bad!

ha en strålende uke :-)

W

Berit T sa...

ÅÅÅ du så flott, for en lyst å se.
Jeg syntes kjekkenet vart fint får jeg, og ble overgitt at du reiv det ut, men du og du så flott det ble. Imponerende.
Veldig greitt med en handy mann. Heldigvis har jeg også det. Tror ikke vi har leigt mer fagfolk enn elektriker og røyrleeeger når det har vært noe.

Badet var lekkert, og utrolig godt utnyttet. Ja det kan bli fint om det ikke er kjempestort.

Ny alt sammen!