søndag 26. september 2010

Hva gjør man ikke for nabo'n?

Gubben kom inn og fortalte at nabo'n gjerne ville se kjøkkenet vårt.
Han skal snart pusse opp, og er interessert i skapplasseringer osv. Siden vi bor i tomannsboliger har vi alle samme utgangspunkt, men løsningene er mange...


Kommer'n INN!?! I dag!?!
Nei, tror ikke det. Det var snakk om en dag... (dette var på mandag)


En dag!
Ja det kan likegodt være i morgen det,
så her var det bare å hive seg i rydding og vask


Og det vil jeg bare ha sagt,
at her er det ikke en ting som ikke har vært i oppvaskmaskina,
i oppvaskkummen eller under kluten...


T.o.m. stensilene er gnukket og gnidd...


Og hva har så skjedd?


Ingen ting!
Tipper han kommer når fettet begynner å legge seg
som en beskyttende hinne over det meste...
Hadde jo vært typisk!


Her burde selvfølgelig franske loffer stukket elegant ut under lokket,
men istedet har brødboksen fått en helt annen funksjon


Det gjelder å se mulighetene! Smart ikke sant? og nabo'n skal i hvert fall ikke kunne klage på ledningsrot,
men ærlig talt...direkte apetittvekkende er det vel ikke ;-)

9 kommentarer:

Beth sa...

Trøst deg med det at de fleste mannfolk hverken ser om det er vasket eller ryddet!
Så senk skuldrene og ta det med ro...:-)
Og om nabofruen også skal være med å bestiktige kjøkkenet ditt, er det helt sikkert like "fettet" rundt om på hennes kjøkken også så dette overser hun glatt...

Ikke A-Lene sa...

Uff, jeg kjenner meg igjen der.. men du har ihvertfall fått vasket ordentlig..
♥♥
Klem LC

Jannickes Hjemmekos sa...

Hehe, smiler av både innlegget ditt og kommentaren til Beth og kan ikke annet enn å si meg enig. Hva du har i brødboksen er helt opp til dere, én plass må jo disse tingene også ligge. Ønsker deg en fin kommende uke. Klem fra meg

Martilie sa...

Utrolig hva man får gjort når man får litt press på seg.. Effektivt :)

Nydelig på ditt kjøkken -så ingenting å frykte der..

Nyt søndagskvelden!

Klem fra Tove

M sa...

Hei snupp!
Takk for kommentarer!
Vimpler er vel søte....
Jeg er ikke så "pyntete" av meg, men tenkte at de kunne henge og flagge innimellom....eller kanskje på kjærestens hytte, for der planlegger jeg Lexington team.....(kremt...jeg og jeg fru Blom, gurimalla så jeg sjefer meg hihi)
Nå må jeg skjekke ut ditt forrige innlegg..kurver? Yess!!
Ha en fin kveld!
Klem,M

Magdalena sa...

hi-hi... ler jeg, men slikt er slitsomt... nyydelige glimt du viser ihverfall!! utrolig nydelige!
klem¨¨*

Blått til lyst sa...

He, he, ja vi damer, vi damer, vi lar oss stresse. Mannen ville sikkert ikke sett noe annet enn praktiske løsninger og kjekke hengsler. Nå har du jo fått det rent og ryddig til glede for deg selv, så jammen ville jeg bedt nabo'n på kaffe, så blir du ferdig med hele befaringen - og nabo'n smelter helt sikkert av ditt koselige kjøkken :-)

Besta sa...

Hehe, typisk:) Og er han som mannfolk flest ser han nok ikke fettlaget som legger seg igjen.
Ha en fin kveld.

klem fra marilyn

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Hei hei ! :)

Det er typisk da, hehe... Men du har i hvert fall fått et skinnende rent kjøkken, og det er deilig da ! ♥ Og du har et meget vakkert kjøkken ser det ut til, og mange herlige detaljer. ♥

Tusen takk for gode ord inne hos meg, de setter jeg pris på. ♥

Ønsker deg og dine en god og fin helg ! ♥

Nattaklem Anette