søndag 19. september 2010

Når det klør i fingra...

Endelig fikk jeg høst i stua jeg også!


En enslig lyng bare,
men får jeg somlet meg avgårde til Plantasjen
skal det nok bli kål og mere til...

Her trengs nemlig erstatninger!


Gubben har hatt storopprydding ute.
Har tømt alle urner, både de som var visne og de som sto i full blomst!
Den mest slappe - som hang på veggen, ja hvor tror dere den er?
Riktig! 10 poeng! Den henger selvfølgelig fortsatt på plass!
Forstå det den som kan, men her jobbes det på autopilot

Jeg orker nesten ikke skrive det, men i mitt bittelille og eneste staudebed
er ingen ting igjen!
Høstastersen (eller no lignende) som sto med masse knopper
er en saga blott, og det er alle andre blomstrende stauder også.

Selv var han såååååååååå stolt over alt han hadde gjort.
Herrejemini!!!


Husker dere disse - stakene fra loppisen?
Slik var de da...


og slik ble de med spray.
Rene stas-stakene! :)

Nå er det skapet, stolen og hylla sin tur.
De har stått på vent de siste ukene, men nå kjenner jeg meg klar for action!

Best å sette igang før de også er borte.....uæææh!

11 kommentarer:

irene sa...

Koselig med lyng!!!
Og vilke fine lysestaker! Jeg liker også spraimaling!

Ha en fin söndagskväll!

Irene

Emidoras verden sa...

Uffda,så alle staudene gikk med i dragsuget..
Glemmer ikke da K turnerte med Round up flaska og skulle fjerne ugresset mellom beleggningsteinene..Skal love deg det var noen døde planter og bare flekker på plena etter en ukes tid..hihi..
Jaja,det var nok i beste mening fra begge to:)
Lysestakene ble bare lekker!!
Gleder meg til å se neste prosjekt:)
Klems♥

sylvia sa...

hei på deg.
åå så nydelige bilder,
men i all verden hva er det mannen finner på,?huff da,håper du kommer deg,godt med hjelp,men det er måte på da.
blir bra med lyng å da.
nydelige de lyse stakene ble,
klem fra sylvia

Anonym sa...

He, he ikke alltid lett å være mann. De gjør vel då godt de kan.. :-)
Klem Igi

Beth sa...

Wow, ja, ikke lette å være mann bestandig heller...
Du får sette litt høstlyng der i stedet...

lillelise sa...

Reprise på vår-oppfriskningen vi hadde her i vår skjønner jeg! Gubben slo seg løs med både rond-up og gresstrimmer. Har vært en veeeeldig fargeløs sommer her for å si det sånn! Men han var også storfornøyd med jobben han hadde utført....

Lysestakene dine ble kjempefine forresten

Ha en fortsatt fin kveld

June J. Larsson sa...

Jeg har virkelig medfølelse med deg! ;) Jeg har også en mann som kaster absolutt ALT når han "rydder", og det er ikke så rent sjelden at jeg har fått bakoversveis av hva som har blitt med på lasset til "røsa"! Blomster har jeg imidlertid stort sett fått ha i fred - men lagrede blomsterpotter derimot...de har det "forsvunnet" mange av etter manndig opprydding i bua!
Men om vi legger godviljen til så er det jo bra at de rydder...? Tror jeg...eller...kanskje det hadde vært best om de lot være! :))

Ha en fin uke - uten sommerblomster! ;)

Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, Violetta
For en nydelig pus dere har fått. Muffins er like gammel som vår lille Molly. Hun er høyt og lavt og ikke særlig glad i kos foreløpig (håper det bedrer seg).

Lysestakene dine ble veldig fine. Fortvilende med en overivrig mann som har jobbet i hagen. Du får ta turen til meg til våren og få deg noen avleggere (du bor i Bergen, gjør du ikke?) Ønsker deg en fin uke. Klem fra meg

Martilie sa...

Uffa -sånn er det men menn som skal hjelpe til.. Men tanken var god :) Her er det bare å være taktisk, smile og takke og i smug skaffe nytt :)

Lysestakene ble helskjønne og det er helt utrolig hva lyng gjør -blir høststemning med en gang :)

Jeg vaska hus i går kveld og driver å pynter med lilla stash nå, blir høststemning av det og det er godt før høststormene setter i :)

Ha en flott dag!

Klem fra Tove

Unknown sa...

Hejsan
Jag får stå och peka åt min man vad han ska göra, så det inte blir gaet, men det tar sån lång tid, så jag gör det oftas själv.

Ha det gott
Kramar
/Maggan

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, igjen
Tusen takk for en herlig hilsen i bloggen min - kan de bli for lange? Nei, bare koselig med folk som har noe på hjertet.

Vet ikke hvor jeg har fått det til at du bodde i Bergen, det var jo helt feil. Kanskje fordi du har like mye på hjertet som en bergenser? C",)
Bare tuller med deg. Du ser; jeg kan kunsten å skrive lange kommentarer, jeg også. Så ikke at du var innom bloggen min i går, men jeg er innom din fra tid til annen.

Ønsker deg en fin tirsdagskveld. Klem fra meg... som er fra Bergen, men bor i Nordhordland