lørdag 9. januar 2010

Unlucky!

Tusen takk for alle kommentarer om LuckyPus! Veldig koselig! :)
Akkurat nå tror jeg ikke pusen har det så bra. I går oppdaget vi blod i avføringa, og den virker veldig slapp. Den var sprekest på tirsdag faktisk. Etterpå har det bare gått nedoverbakke. At den "datt sammen" er jo ikke så rart. Det blir som skiløper'n som passerer målstreken...dit men ikke lenger.

Det kan være mye rart i den lille magen, og selv om den fikk ormekurtablett hos dyrlegen kan det hende det ikke var nok. Spiser gjør den fortsatt til de grader, men det kan nettopp være tegn på at markene fortsatt lever i beste velgående. Vi får ikke gjort stort før mandag, så vi krysser fingrene for at den holder ut til da.

Føler meg faktisk litt deppa. Prøver å trøste meg med at en slik tøffing som har vært ute en vinterdag før (bokstavelig talt) klarer dette også.

God helg til dere! Skal snakke om noe annet enn katter når den bare har blitt frisk :)

Klems

10 kommentarer:

Laila -Karin sa...

For en nydelig pus. Håper det går bra med den .
Klem

Mira sa...

Krysser fingrene, for at det går bra!
Den er så fin.

Klem fra Mira.

http://kalimerablogg.blogspot.com/ sa...

Åhh håper den klarer seg.
Men om dere vil inn med den før mandagen så finnes det sikkert døgnvakt - dylege i nærheten av dere.
Dere kan jo ta kontakt med dem, og få hjelp før mandagen.

Tvi, tvi og lykke til.

jannes hobbykrok sa...

Håper alt går bra med den bustete hårballen,ikke så rart om den sliter litt etter ei uke med hardt kjør!Krysser fingrene!
Klemmer!

Nikoline sa...

Uff så trist! Men som du seier så er det jo ein ekte hardhaus... eg HÅPAR det går bra gjennom helga og at det finns ein kur for han på mandag!
Takk for gode tips.Eg truuur eg har funne problemet..Den eksterne harddisken kan ikkje stå i heile tida,for når eg hadde kutta straumen til den ei stund,kom bilda tilbake igjen.. Trur du dette kan stemma?
God lørdagskveld i stova:0)

sylvia sa...

hei.
dette kan gå ritig bra,min venninne hadde å en katt som det kom blod i avføringen,å var slapp.
men vetrinæren trodde det var at han hadde fanget mus å at dette ville løse seg,an jo være sånn her å,for den andre katten ble nå bra.en veldig syk pus,vil nok prøve å gjemme seg vekk,under en seng langt bort osv,vår gjorde det når han var syk,men det gikk å bra.
at han er slapp er ikke rart når han har opplevd å bo ute,sikkert mye rart han har spist,
håper det beste for dere å katten,
klem fra sylvia

My home is my Castle sa...

neimen stakkras pysen da.. Håper den blir frisk igjen..
Jeg som skulle inn å kommentere hvor nydelig den er...
Så litt pjuskete ut, men såå herlig :)
Good bedring til pus...

Klem,Kari

Emmas utsikt sa...

Å nei å nei, så leit. Men dette kommer sikkert å gå bra etterhvert. Som du sier, litt av en omstilling fra utekatt til huskatt... Stakkar...

klem
Emma

Yvonne sa...

For en flott pus! Krysser fingrene for dere, og håper alt blir bra igjen. Det trenger jo ikke være noe veldig alvorlig.
Har lest en del i bloggen din nå, og syns du skriver veldig fint. Kommer gjerne tilbake, og legger meg som følger hos deg jeg.
Får håpe dere får en flott og frisk uke, både to-og firbente.
Klem, Yvonne :)

Mira sa...

Håper pus har det bedre!

Klem.