mandag 7. desember 2009

Maling og tilståelse...

Skapet er endelig ferdigmalt, puhh! Gjett om jeg er glad! Mangler bare å skru inn knotter og å henge det opp. Håper jeg får tatt noen bilder i løpet av uka slik at jeg får vist det frem. Det er verdt en titt skjønner dere ;-)

Når malingsspannet først var på plass måtte jeg selvfølgelig finne mer å male på. En gammel lampett dukket plutselig opp!

Jeg har bare satt på en skjerm sånn for syns skyld, men må ha en annen fasong med høyere pærefeste.
Dere skjønner hva jeg mener når dere ser dette. Slik det er nå minner det om en hatt tredd langt nedover ørene ;-)


Kanskje jeg heller burde malt den svart?!? Er veldig i tvil. Tror svart hadde gjort susen...men nå var det hvitmaling jeg hadde så det får duge ut året.
Selv om utskjæringer av dette slaget ikke er helt min stil, så er det min kjære far som har lagd den, og da blir det minner i hver krusedull.
Huff a meg. Ikke mye styling her i gården. Putene skulle stått på geledd og pleddet burde hengt i korrekt utstrukket vinkel, hehe.
Ja ja, det er bare sånn vi har det, og vi er egentlig ikke så veldig styla selv heller ;-)

 

Jeg fant også en lysestake, moden for maling. (Har dessverre ikke førbilde, men se den for deg i orange furu...) Denne staken ble kjøpt i det herrens år... husker ikke helt, men den ble kjøpt i Sverige på vår første julehandletur som nygifte. Den gang dro man også på svenskehandel, men i motsetning til nå var det en tur i året, nemlig i desember! Husker vi plukket opp et vennepar klokka sju om morgenen, klare for kjøtthandel! Frokost med egg, bacon og stekte poteter var "høydaren" da vi kom frem. Herlige tider! :)
Beklager bildekvaliteten. Sånn blir det når man ikke får sjekket resultatet på forhånd.

Tilståelse:
Som dere ser har det kommet en madonna i Violettaheimen. Ogå jeg som ikke hadde sansen for madonnaer, ooops!
Dette er en liten madonna, og den minner meg om jul, Maria og Jesus... veldig koselig, og jeg angrer ikke! :)
Kjøpte den hos Lobelia

5 kommentarer:

Anita sa...

Så mykje fint!! Likte lampetten kvit eg, men hadde og passa som svart i stova deres. Eg har heller ikkje heilt sansen for madonnaer endå... men den var jo skjønn den du har skaffa deg. Ønsker deg ei herleg veke!:)

irene sa...

Koselige bilder! Lampen ble fin i vit!
Godt med minner!

Ha en fin uke!

Irene

Ruths datter sa...

Nei så fint det ble hos deg.Nydelig og samstemte farger.
Klem

Emmas utsikt sa...

Lampetten er fin hvit og hadde sikkert gjort seg som sort óg!

Det var en fin madonna. Passer til julen!

klem
Emma

ingvild sa...

Synes tingene ble fine :D
Ønsker deg en fin dag