onsdag 9. desember 2009

Dårlige tider

i Violettaheimen!



Det blir visst stekte kongler på kakefatet i år.
O hellige jul!



Jeg sendte gubben på konglesanking sist søndag. Små runde kongler sa jeg, og her ser dere hans oppfatning av "smått og rundt"  *himler med øynene*

Disse var lange, brune og våte, og så ut som noe helt annet enn kongler, uten at jeg skal utbrodere det mer ;-)

En tur i stekeovnen gjorde imidlertid susen. Ikke nok med at "skjellene" eller hva det nå heter, spratt ut, men det spredde seg også en deilig duft av furunål over hele huset.
Meeeen...jeg sitter fortsatt og venter på de små runde... og nå har jeg ferie i TO hele dager, så kanskje jeg får pelle meg ut og plukke dem selv, hehe... selvgjort er som kjent velgjort!

9 kommentarer:

sylvia sa...

hehehe,en kongel er vel en kongel tenkte den karen å plukket med se så godt han kunne,hihihi,,men fine disse da.
deilig å ut å finne selv å.ønsker deg en herlig natt.
klem fra sylvia

Emmas utsikt sa...

Hihihi... så smart å tørke de i ovnen, de hadde jeg aldri tenkt på...
I det minste plukket han, det hadde nok aldri min kjære gjort.

Nå må jeg sove...Natta

Unknown sa...

Hej Violetta, så fin blogg du har, jag lägger dej som min favorit, Bums!

Jag kan riktigt känna skog och kåda av dina kottar som du torkar i ugnen, go doft.

Jag såg du var med i min tävling, håller på att gära färdigt med lappar, dragning ej klar ännu.

Ha det gott.
/Maggan

My home is my Castle sa...

hahaha :))
du kan få sagt det du ;)
ja, skal en få det som man vil må man gjøre det selv. En kongle er en kongle hihi ;)

klem,kari

(eddas) sa...

He he ja det lignet mistenkelig....:)
Tørke de i ovnen var en god ide...
ha en fin aften
klemmer

Anonym sa...

Kjempesmart å tørke de i ovnen, å jeg som heiv en hel haug da jeg synes de så så lukka og triste ut..

Drømmedama sa...

For en god ide, dette må prøves. Ønsker deg en god og innholdsrik fridag. KLEMMER FRA MEG

Linecas have sa...

Selv om mannfolka har både ører og øyne så kan man tro de mangler det både titt og ofte gitt.
Synes jeg kjenner lukta helt hit. Herlig!

Birgitte sa...

Sikke en god ide´. Det havde jeg aldrig høret om, så tak for det. ;o)
Jule Klem
Birgitte