torsdag 1. september 2011

Fant dette også...


på loppisen,
og hva sier så ekspertene...sent syttitall kanskje?


Fargene kan jo minne om det.
Vi som hadde gule kjøkkenskap og eplegrønne kjøkkenbenker, vet hva farger er.
Ja vi hadde rød seng og røde nattbord også vi.
For ikke å snakke om mønstrene på gardiner og sengetøy.
Blomstene var så digre at jeg tror det gikk ca 1,5 av dem i høyden på stuegardinene...
Knææærst altså! ;-)


Etter de fargeglade årene av mitt liv har jeg pussig nok blitt veldig nøytral...
med andre ord ganske fargeløs.
Det er akkurat som hele fargedosen ble oppbrukt på en gang *poofff*

Vel, ved nærmere ettertanke hadde vi vel en liten utskeielse på åtti-/nittitallet
med røde kjøkkenvegger, og grønn gang. Soverommet er mørkegrønt fortsatt det,
så det er en god grunn til at det aldri vises bilder derfra ;-)

Nei nå prater jeg meg helt bort...


Men altså, dette fargeglade skiltet falt jeg for, og det skal sannelig få pryde husveggen på kjøkkensida. Kan nesten se ut som vi må stå for farger og blomsterprakt selv fremover...så hvorfor ikke

(Det som har stått i jord her ligger som vasstrukne slips utover nå... så koselig atte)


Skiltet er i aluminium, så det burde vel tåle fremtidige våte somre,
og sper vi på med litt plast her og der blir det perfekt skal du se.
Nei, vi får sette vår lit til høsten. En aldri så liten indian summer hadde ikke vært å forakte,
for jeg har fortsatt sommerklær jeg ikke har brukt i år...

God høst! :)

8 kommentarer:

Bente sa...

Det skiltet var kjempefint. Et skikkelig blikkfang.

Ha en fin kveld

Klem

Linecas have sa...

Åh så herlig skilt!:)
Ja kanskje 70 tallet ja, ikke godt å si i grunn.Det står ikke noe bak det da?

)0 tallet var ti året med farger overalt ja. Vi hadde rød stue og terrakotta gang med blåturkis lasert brystnings panel, kjøkkenet var hvitt og grønt med prydelig tapet bord med kurver med druer som dekor. Skrekk! Men det var jo slik det skulle være. Jeg er jo også ganske nøytral, klokskapet med å kunne bytte ut puter nips og gardiner har vel ikke slått til før etter 2000 vel. Men det er genialt og så logisk. Neste sommer har jeg planer om lys blå detaljer i innredningen. Litt farge må man da ha.:)

Emidoras verden sa...

Synes du fant mye flott på loppemarked..
Flott skilt.Fargerikt!
Ja, hvem husker ikke 90`åra..
Her var det kjøkken med okergult oppe og rødmelde nede på bryspanelet..
Gardinene var glorete med store rysjekapper..ush...
Utrolig hvor påvirket man blir om man vil eller ei:)
Ha en toppers helg!
Godklem..

Anonym sa...

Skiltet er jo kjempeflott!!
Husker godt 80 og 90 tallet med alle sine farger ja. Jeg hadde gult soverom, gangen var mørkegrønn og innergangern var burgunderrød:) Hehehe, har nok blitt ganske fargeløs jeg også;)
Ja nå har Ellinor dratt. Og kan tenke meg nervene er i høyspenn der. Gud bedre som jeg gleder meg til det blir vår tur. Jeg venter veldig utålmodig om dagen. Håper det skjer noe før jul. Det bør det gjøre hvis man leser ryktene på Ønskebarn. Krysser fingrene, og veldig glad for at dere heier oss frem:)
Håper du får en fin helg.
Klem fra meg!

Blått til lyst sa...

Dette var jo rene memory-lane *S* Jeg forbinder helst slike skilt med 80-tallet. Du verden som vi koste oss med orgier i farger, rysjer og kapper den gangen. Uhuu så mye maling jeg har brukt for å fjerne hele -80-tallet. Tenk at jeg ville male et rom lyst den gangen, og så fantes det ikke stort annet enn fransk grå og magnolia på fargekartet. Til slutt blandet de interiørmaling etter fargekoden på en husmaling for meg. Og nå, nå er det ikke ende på valører i lyst....
Men - farger er på vei inn, så du skal se du er langt framme med det "nye" skiltet - Liv

Unknown sa...

Jaa, jag kommer ihåg hur det var förr, färgrikt och mörkt. Det vill jag inte ha numera, det är väl för att man blir äldre pch får sämre syn... hihi
Lycka till med fläsk köpet, och att armbandet får följa med hihi

Jag har bakat bullar med svenskt mjöl, men min man känner skilnad på en gång.

Kramar Maggan http://vindsromantik.blogspot.com/

EKTE INTERIØR sa...

Kjempekoselig skilt, tenker England med en gang! :) Jeg har hørt flere som sier akkurat det; at det var så mange farger på en gang på 70-tallet at man har fått nok for resten av livet. Så gøy at du likte mine høstblomster. Se om en nabo har så kan du bare få en del av planten, de tåler ALT! :)

Hemmet Är Min Borg sa...

oj vilken fint skylt med härliga färger
kramiz