søndag 18. oktober 2009

Vinduskarm og bil

Så har det blitt lørdagskveld igjen, og det meste av moroa er over.
Synd disse helgene går så fort. Vips så er det lørdag, og like kjapt er søndagskvelden der.
Når det er sagt, går dagene mellom disse helgene temmelig fort de også.

I går fikk jeg ny bil (ny gammelbil), og i dag har jeg prøvekjørt halve formiddagen. Ingen biler er like, og det tar noen kjøreturer å bli kjent med utstyret, få riktig feeling på ratt og pedaler, og ikke minst få inn i knollen hvor lang bilen er. I dag parkerte jeg med minst en meter klaring i front, selv om jeg trodde jeg var utenfor hvitstripa. Ja, ja
Nå tror jeg i hvert fall at jeg har en trygg god bil for vinteren.

Jeg har lagd meg vinduskarm også...endelig. Dette vinduet hadde karm tidligere, men den ble fjernet da vi la panel, og jeg må virkelig si jeg har savnet den. Hele vinduet var som et svart hull.... Det er så deilig med lys og pynt, hele spisestuekroken ble som ny. Kan ikke skjønne at jeg ikke smelte plata på plass tidligere.

Hang et lite perlehjerte på lampa, og vips så haddde jeg ny lampe!
Minuset er bare at jeg tok denne lampa fra kjøkkenet, så egentlig er jeg like langt, he-he...

God søndag til stor og liten!
Klems

10 kommentarer:

Shabbycharm sa...

Hei i stuga. så koselig vinduskarmen ble, de lysestakene er helt nyderlige , mine står på soverommet,tror jammen jeg må hente de og gi de en verdigere plass,hehe
klem bella

(eddas) sa...

Hei....ja det er deilig med vinduskarmer..der en kan arrangere litt fint stæsj:)
Ha en flott søndag
klemmer edda

Anonym sa...

God morgen:)
Grattis med ny gammel bil.
Vi har fått nye bremser på bilen nå, og merker at jeg må venne meg til bilen igjen bare på grunn av det:)
Vi bodde her i tre år uten vinduskarmer vi. Og da vi endelig fikk dem opp i stua, så forandet det utseendet fullstendig. Foreløpig står det bare pelargoniaer i vinduene, men må nok få de ned snart sånn at jeg kan få noen juleblomster og dill etter hvert der. Forandring fryder;)€Ha en fin søndag.
Klem Elin!

sylvia sa...

gratulere med ny bil.
veldig koselig i din vinduskarm..ja disse helger går fort.ha en fortsatt fin søndag.
fra sylvia

Unknown sa...

Heisann. Gratulerer så mye med ny bil da!! Jeg synes alltid at det er gøy når det fornyes!

Så fint det ble med ny vinduskarm! Koselig pynt du har satt der også!

Go søndag:)
Klem Linda

milstjerne sa...

Så koselig vinduskarmen din ble :)
Jeg er helt enig, et vindu uten karm er trist og tomt..
Gratulerer med ny gammel bil :)

milstjerne

Helen sa...

Grattis med ny "gammel" bil, herlig med en sikker bil.
Vinduskarmen din ble nydelig.

Ha en deilig søndag

sylvia sa...

hei igjen,
glemte å takke for hyggelig kommentar hos meg ang silje sin historie..i går stod den trykt i avia her,agderposten,hun hadde mailet dem.fortsatt en god søndag.
fra sylvia

Berit T sa...

Gratulerer med ny bi, kjør forsiktig uansett.

Så koselig det er her hos deg. Vinduskarmer er helt nødvendig, og ekstra brede er jo toppen.

Og det flotte gamle serviset du har, mange minner og stor stas å bruke.

Og så kjekt det ble med ny gang, pc rom , utrolig godt utnyttet av rom som ikke er benyttet tidligere. Av og til kan en lure på hva de tenker med de som tegner husene.

Og det er godt å has en handy mann som kan fikse opp. Jeg er også heldig å være gift med en slik som ser løsninger og fikser opp.

Ja så er snart søndagskvelden over også, helgene bare fyker av gårde.

Ha en flott ny uke med mange nye muligheter.

lisje astrid's husblogg sa...

GRATULERER MED NY BIL:)Å kjør forsiktig!Herlige bilde!Å bloggen din er så koselig å lese:)
Natta:)