torsdag 14. april 2011

Pizza-hagen


En egen pizzahage - det hadde vært noe det!

Tror gutta mine hadde likt dette, og kanskje storebror
kunne tenkt seg noe annet enn pannekaker til en forandring.


I år har jeg sådd matnyttige frø for første gang, så nå er jeg spent!


Har hatt planer hvert år, det mangler ikke på det,
men alltid vært for sent ute, og det er jeg kanskje nå også ;-)


Men skitt… blir gøy å følge med om noe spretter opp etter hvert.


Ikke si annet enn at du får vann i munnen du også ;-)


Forslag til planting:
A - 2 røde tomater
B - 1 gul tomat
C - 2 basilikum
D - 1 paprika
E - 1 chilipepper
F - 1 oregano
G - 3 løk
H - 3 rosmarin
I - 4 timian

Fant bildene på Better Homes and Gardens,
og de inspirerer i hvert fall meg! 

Prøv du og da vel! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Her løper tennene i vann. Grønnsaker er godt og sunnt og dette så veldig fristende ut å prøve :)

bikim sa...

wow!
so pretty!
Take care,
Rosa

Linecas have sa...

Smart. Og så lekkert. Tips, løken vil ha veldig næringsrik jord. Basilikumen trenger i grunn et lite glasshus å bo i. Tåler ikke et plukk ute i grunn.