fredag 30. juli 2010

Det tar på

å være på sverigetur! Fytti grisen, jeg var helt gåen da vi kom hjem. Gadd nesten ikke pakke ut engang.
Kjøpesenter er pyton når man må dele dem med tusenvis av andre. Fatter ikke hva alle folka har der å gjøre egentlig...

Det ble dress!
Vi gikk inn i første og beste butikk og spurte om de visste hvor det fantes små dresser, og det var
kun Dressmann det!

Minste størrelsen er bitte litt for stor, men det går. Han skal fóres hardt nå fremover så kanskje buksa
sitter på. Har kjøpt belte med nok hull, og i verste fall får mor frem med nål og tråd og fikse litt i baken
(på dressbuksa altså ;-)


De er jo så konservative i den alderen, så her var det ikke snakk om annet enn svart dress.
Og svart dress ble det. Men hvit skjorte ville han ikke ha, så her ble det rosalilla striper. Riktig så kledelig til hud og hår.

Slips har han også kjøpt seg. Trodde aldri han hadde slike planer, men joda... he-he...blir gøy å se når dagen kommer om han tar det på.
Synes ikke han har så verst smak da.
Helt ærlig synes jeg jo han var veldig fin i prøverommet ;-)

Shopping ellers? Herre Jemini! Å dra på handletur med tre mannfolk er en prøvelse i seg selv.
Men det ble både sko, gensere, joggedress og vindjakker på gutta, så de har i hvert fall utstyret i orden til både skolestart og leirskole.
Lillebror fikk skatesko. Det har han ønsket seg et halvt år, så lykken var komplett. Han satt inne med skoa på hele kvelden, og i dag har han spradet rundt, time etter time ;-)


Disse er helt selvvalgte
O, hvilken lykke!

Og hva ble det til mor? Ikke det jeg hadde tenkt. Skulle se på både kjole og sko jeg, men fant fort ut at det fikk vente.
Det ble et par ting likevel da, og det skal jeg vise i morgen!


En liten sniktitt bare ;-)

Nå er jeg trøtt og sliten. Denne ene tingen førte til at hele førsteetasjen fikk seg en grundig shining i dag. Det er vel ikke en ting som ikke er gnukket og gnidd på. Og da jeg var ferdig med det begynte jeg sannelig oppe på pc-/roterommet - MITT rom, som ALLE bruker *grøss*
Nå er bilen så full av dritt som skal på søpla så jeg e'kke sikker på om det blir plass til sjåføren ;-)

Resten av dagen har jeg bare gått rundt med falkeblikk og passet på at ingen rota eller slapp fra seg saker og ting... for nå skal det være orden i heimen!
(i hvert fall over helga :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Deilig å være ferdig med dress kjøp!
Helt enig i at kjøpesenter er slitsomt, når det er fult av folk.
Kos deg i helga.
Klem

Linecas have sa...

Huff! Føler med deg. 3 mannfolk å da. Mareritt. jeg er nesten aldri på kjøpesentre hater de fullstendig.Verst på vinteren dog når man må ha på tykk jakke ute og smelter bort inne.

Emidoras verden sa...

Flott dress da!!
Er enig med konfirmanten at svart er stilig og med den fine skjorta og slipset,blir det en staselig kar:)
Kan tenke meg du var sliten etter en maratondag hos søta bror..lurer på om jeg begynner å bli gammel..hihi, men jeg synes også det er pyton å fly rundt på kjøpesenter:)
Og at yngstemann var fornøyd med skoa kan jeg godt tenke meg,for de var skikkelig tøffe!
Men nå er jeg veldig spent på hva nytt fruen har dratt til gårds..??
Klem♥♥