onsdag 23. juni 2010

Hva i all verden

skal man blogge om på en helt vanlig onsdag?

Ikke har vi solgt, ikke har vi kjøpt nytt, og ikke pusser vi opp heller. Det blir liksom mer svung over det hele om man har skikkelige prosjekt å vise frem. I hvert fall føles det slik ;-)

Men...om vi ikke har gjort de helt store endinger i tilværelsen, så har vi i hvert fall kjøpt ny dørmatte! :)


Jeg var innom vår forholdsvis nyåpnede Bauhaus for første gang på lørdag. I øsende pøsende regn ble øynene trukket mot denne sommermatta. Får vi ikke ordentlig sommer i år skal jeg i hvertfall sørge for å ha den utafor døra tenkte jeg. Som tenkt så gjort, og vips...så var den oppi kurven (både matta og sommeren).

Har du riktig gode øyne klarer du kanskje å se pynten på døra også. Den er fra Hilde Heimdal, og ideen om å sette tekst på ytterdøra fikk jeg av Lisje Astrid. Flinke damer! :)


Gubben var jo som gubber flest veldig skeptisk til tekst på døra. "Ka med malinga?"
Malinga?! Dette er verdens mest skånsomme klistremerker som kan fjernes på 3 sek.!
Hallo, tror han virkelig jeg sprer hva som helst rundt på veggene våre?!
Nå synes han det er riktig så flott! Det tar bare litt tid... Derfor bør man helst ikke spørre, bare smelle det opp og vise frem etterpå ;-)


Gubben har fikset litt på plattingen siden sist. Har skiftet de råtne kantbordene bl.a.


Da ble det en plankebit igjen til meg, og jeg fikk lagd hylle, pent plassert på naboens bodvegg


Ny tur til Bauhaus og hjem igjen med to hylleknekter til 19,- pr stk.
Det søte skiltet har jeg forresten kjøpt hos Boligfryd. "Hjemmets hage" er omtrent det som befinner seg mellom vår egen og naboens bod, så skiltet henger meget strategisk til, he-he


Ja, så kjøpte jeg nye sinkspann/blikkspann... til 19,- pr.stk. for de også, og det synes jeg sannelig de er verdt selv om de kommer fra Europris.
Jeg liker nemlig best å handle billig jeg. Bryr meg ikke så mye om de berømte merkene ;-)


Når malingsspannet først var fremme, ofret jeg et par strøk på plantebordet også. Så nå er det hvitt, ikke svart som tenkt, men jeg liker det lell ;-)


Og for å avslutte det hele med litt FLOWER POWER, blomstrer selvfølgelig peonene mine også nå. Sent, men godt. Skulle ønske jeg hadde "hagen" full av peoner...
dom är ju så sköna...

Sommernattsklem fra

6 kommentarer:

sylvia sa...

god kveld i stua,
nydelig dørmatte,å så herlig med tekst på døra,ja Astrid er så flink,å Hilde har så mange fine tekster,
masse koselig fra deg i dag,ikke sett noe bål i dag?vi har feiret hjemme med grill å båt tur.
klem fra sylvia

Blått til lyst sa...

Du må sannelig ha en grei nabo, men hylla ble fin da. Plantebordet ble veldig koselig som hvitt - MEN SNAKK FOR DEG SELV! Sent med peoner, hæ - her er de bare små knopper enda. Det er jammen en ulempe med å bo i dalstroka innafor. Når blomstene omsider springer ut her, er de aldeles ferdig-blogga...
Kos deg med dine!
Klem fra Liv

My home is my Castle sa...

Herlige bilder :)
Grattis med ny dørmatte, kjempefin var den :))
Og den skriften på døra... jeg vil og ha !!!

Klem,Kari

Beth sa...

Dette var da verdens koseligste onsdagsinnlegg dette?

Klem Beth...

Anonym sa...

Dørmatta var kjempe fint! Koselig med plantebord.
Klem Igi

Nikoline sa...

Her var det jo både eitt og hitt å blogga om på ein onsdag,her! Skal sei deg at her er det jo verkeleg store prosjekt på gang for min del,men neidden om det blir mykje svung over blogginga for det!! Like greit å ha ei dørmatte å blogga om trur eg - for den var jo berre super-sommarleg og flott! Og plantebordet og alt det andre... fiiint!
Ha ei riktig god helg:0)