mandag 8. februar 2010

En av mine små lidenskaper

er faktisk kurver!


Jeg liker store som små,
av bast og av strå
av rekved og plank
med ører og hank...

En kurv er omtrent som pepper og salt
- den kan brukes til alt!

Author unknown ;-)
 

Dette er min siste anskaffelse, en ekte shabby kurv fra Jeanne d'Arc Living. Jeg har nemlig vært på salg hos Birgitte i Danmark ;-) Hun har så utrolig mye fint til akseptable priser. Det eneste som er synd er at frakt, toll og moms gjør et lite innhugg...både her og der... så *sukk* det var dansk man skulle vært.

Jeg har egentlig kjøpt denne til bakverk, men når "baker'n"  ikke baker, får man ty til frukt.
Synes ferskt bakverk ser, smaker og dufter ekstra godt når det serveres fra kurver. Når man er på konditoriet er det slettes ikke det samme å handle gjærbaksten fra metallbrett, som fra deilige kurver, er det vel?

10 kommentarer:

(eddas) sa...

He he he ja jeg har et eks anntall av de jeg og....aldri nok:)
kos deg med de
goeklemmer

sylvia sa...

åå så nydelig et innlegg,en hyllest til kurver var dette,
vakker kurv du har fått deg,
klem fra sylvia

lillelise sa...

Hei!
Flere av oss som liker kurver... Flott kurv du fikk tak på.
Ha en fin kveld

Berit T sa...

Helt enig at nybakt smaker best når det blir servert fra korg.
Og korger får man ikke for mange av, greitt å bruke til alt.Ha en fin dag da.

Birgitte sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Birgitte sa...

Hej søde Violetta,
Jeg kan heller ikke få kurve nok, så det er måske sådan en "kvindeting" du ved. ;-) SÅ fine billeder du har taget varerne.
Stort klem fra
Birgitte.
P.s. Stor TAK for de pæne ord. :-)

M sa...

Den var kjempefin!
Og tusen takk for fine kommentarer..jeg slettet det innlegget, det ble for sterkt og nært.
Ikke noe for en interiørblogg..hørte jeg?
Hvorfor ikke, jeg nevnte jo dørmatte...galgenhumor...
Ha en fin kveld!
Klem,M

Ellemeller sa...

Korger kan ein ikkje få nok av! Eg skulle gjerne fylt huset med all verdens slags sortar.

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Den var kjempefin. Minner om en gammel sendingskurv.
Har også mange kurver til ting og tang. Og nå kommer det inn mange i flettet frå pil i butikken også. Gleder meg.

Ha en fin valentine, morsdag og fastelanven. Må jo bli bra med så mye å feire.
Klem:)

Anonym sa...

Flott med kurver.
Lekkert med frukt i.
ha en fin tirsdagskveld