lørdag 6. oktober 2012

En bolle høst

…takk!


Nå er det definitivt høst hos oss også.
Som flaks er husket jeg å ta inn oliventreet i går,
for gudene vet hvordan det hadde sett ut hvis jeg hadde glemt det...
Får håpe det overlever en vinter til, at det ikke blir for tørt og varmt på andre siden glasset.


Foreløpig ingen fare for i går tok selvfølgelig den gamle oljeovnen kvelden.
Den smalt en sikring, og dett var dett...

Far og sjåfør dro ut i dag for å handle ny.
Kom tilbake med en snerten sak i ny design, og vann istedenfor olje. Flott!
Problemet var bare at ledninga hadde en stor rift,
og ved nærmere sjekk var det null problem å klemme ut litt innmat.

Tilbake med den!


Hjem kom far og privatsjåfør med en svart sak.
Siden det selvfølgelig ikke var flere igjen av vannovnen ble det olje denne gang.
Når jeg sier olje mener jeg virkelig OLJE for tror dere ikke drittovnen var lekk?!?
En diger dam fet blank olje spredte seg ut over parketten,
og jeg har en følelse av at øynene mine inntok samme dimensjon de også...

Gudene vet hvordan dette påvirker gulvet. To badehåndklær
+ en rull dopapir gikk med + tre ganger moppevasking på toppen.
Fortsatt ligger et håndkle over åstedet.

Jeg synes vel ikke akkurat skjøtene ble mer flatterende av dette heller.


De to landeveisfarerne dro tilbake med ovnen i en søppelsekk,
slang den på disken mens de skrek "hands up"...

Neida, så ille var det vel ikke,
men noe har skjedd...for de kom hjem med en forferdelig sak,
en snurrende keramisk viftesøyle! Vi mangler bare blinkende lys...
Den fungerer, men den skal tilbake på mandag.
Liker ikke vifteovner særlig godt, og det var jo slettes ikke det vi skulle ha...

I mellomtiden fyrer vi med ved! ;-)


Beklager at jeg ikke har vært innom alle enda,
men dere skjønner sikkert at jeg har mer enn nok å gjøre om dagen,
med å velge ovn mener jeg, he-he...

Helgeklem fra meg til dere som er innom

3 kommentarer:

Linn sa...

Oijoijoij:/ dette hørtes ikke bra ut:( skjønner godt at du har hatt nok og stri med da ja:) får da endelig håpe at det ordner seg til slutt da:);) klem fra linn

sylvia sa...

Hei.
Nydelige bilder,
Jeg har mitt oliven tre inne i stua for 4år på rad nå, der blomstrer nå,
Ønsker deg en rolig fin søndag.
Klem fra sylvia

Martilie sa...

Er det mulig.. Vet nesten ikke om man skal le eller gråte. Din levende beskrivelse gjør det umulig å ikke trekke litt på smilebåndet :)

Håper det ordner seg i morgen!

Mine oliventrær er også kommet inn - spent på resultatet ;)

Ha en finfin ny uke!

Klem fra Tove