torsdag 24. mai 2012

Dag en

Jeg er i streik!
For første gang i livet er jeg i noe annet enn 1 time sit-down streik.

Ja, jeg har jo vært i streik på hjemmebane før,
men dette er altså blodig alvor!


Er ikke blomstrende gressløk sjarmerende?
Synes de er kjempesøte - enkle og rene i stilen


I dag har jeg vært på streikemøte.
I morgen tidlig skal jeg være streikevakt.


Streiken kunne ikke kommet på bedre tidspunkt, været tatt i betraktning.
Så når streikevakta (vaffelspisinga) er over, blir det en kjapp
sveip innom Plantasjen før det bærer rett på stranda.


Vel...jeg skal ikke fleipe med streiken,
den er garantert veldig nødvendig.
Jeg har liksom aldri merket disse "gode" oppgjørene tidligere heller,
men når prisene ellers stiger i takt med lønna
gjør nemlig dette at jeg er like fattig som tidligere - ikke fattigere!

Ingen kommentarer: