torsdag 23. juni 2011

Så var det gjort

og pyton-ukene med skoleavslutninger, teltturer, overnattinger, pakke ned og pakke opp, døgning og "kan du ta med en rett til koldtbordet"... er til ende!

Nå er det ferie...men ikke for alle, og det merkes. For når mor vil gå til ro for å lades opp til neste arbeidsøkt, har resten av familien så vidt stått opp. Det listes i trapper, det knirkes i dører, det hviskes i gangene... og de er faktisk så dumme at de tror jeg ikke hører en eneste lyd, hi-hi!

Dette er rosa storebror fikk av sin lærer,
og jeg synes den er så vakker!

Det er mye hormoner i den alderen (i alle aldre kanskje).
Elevene gråt, lærerne gråt, og sannelig satt vi ikke der og snufsa hele gjengen...
Til høsten blir det nye skoler på begge to.


St.Hans feirer vi hjemme. Det er faktisk blå himmel her, men det blåser,
så vi gidder ikke gå ned til sjøen.
Den ene greina på tomatplanten knakk i stormkastene,
så nå ligger kartene til modning i vinduskarmen.


Blir det røde tomater av dette mon tro?

Til helga håper jeg å få fullført maleprosjektene.
Det har stått litt i stampe kan du si ;-)

Kos dere i kveld alle sammen!
Selv skal jeg se høydepunktene fra Hurtigruteturen!
Er ikke forsynt enda jeg ;-)

1 kommentar:

Emidoras verden sa...

Litt styr i denne tiden, men gutta er sikkert helt klar for ferie..og foreldrene også vil jeg tro:)
Synd med tomatplanten, men det blir nok røde tomater på bordet.
Håper det går bedre med krydderplantene:)
Kos dere med grilling!
Godklem..