lørdag 26. mars 2011

Lys, luft... og et aldri så lite problem

I dag har jeg sannelig fått litt VÅR innomhus jeg også!

Det er ikke rare greiene jeg har gjort,
men alle monner drar!


TO vegger er vasket, vinduene pusset, og nyvaska LYSE gardiner er hengt opp!

Fryktelig kjedelig, men jeg tenkte som så at tar jeg EN vegg om gangen,
må jeg en gang komme i mål, og så langt ligger jeg FORAN skjemaet! :)


Her er det ei som inspiserer haugen med støvete vintergardiner
- hushjelp og vandal... Muffins!


Største forandringa kom da jeg fjernet ileggsplata på spisebordet,
og pælmet ut den mest oppgnagde stolen (katta!)
så nå har vi gått fra 8 til 6 stoler - mer enn nok!


Den syvende satte jeg her. Var ikke helt klar for dungen...enda,
men den forsvinner nok i løpet av sommeren.

Må se å få fortgang i å sy STOLTREKK, for jeg blir gal av å se på disse svarte ryggene.
Det er klart en rad med tre svarte virker mindre avskrekkende enn fire, så faktisk føler jeg det ble lyst og luftig av en så enkel ting som å minske spiseplassen! :)


I bakgrunnen skimtes problem nr. 2
nemlig orgelet mitt.

Vi har ikke plass til det i denne lille stua, og det kræsjer helt i sin blanke mahogny-prakt, men samtidig er det min store lidenskap fra år tilbake, og konfirmasjonsgave fra bestemor. Da jeg var barn hadde jeg helt dilla på piano og orgel, ble rett og slett syk av spillelyst når jeg så et instrument.
Jeg fikk jo et til slutt da, og jeg skal si det ble spilt på! ♪ ♫ ♪
Kunne ikke noter, og gikk aldri i "lære", men jeg har da knotet meg til å kunne spille både etter gehør og etter noter, men...det er mange år siden, og nå spiller jeg aldri.

Kolossen står bare der til spott og spe, og er en stor forargelse fordi det krever plass - en plass jeg gjerne skulle brukt til noe helt annet! Samtidig er det ikke bare bare å kvitte seg med minner...
Det vet vel dere alt om, he-he

Har vært inne på tanken om både å pælme det, og å male det, men så langt har ingenting skjedd, jeg bare ergrer meg over plassen det tar.
Er jo litt lat også da ;-)

Har hørt ekspertene si at minner ikke ligger i ting - minner har vi i HJERTET, så kanskje...en dag... ;-)

I mellomtiden nyter jeg bare ekstra luft rundt spisebordet!

God helg, og god vår...når den måtte komme! *brrr*

1 kommentar:

Solveig sa...

Så kosleig du har det! Synes du ligger veldig godt an, jeg. Her går det mest i maling for tiden. Må komme meg til å vaske litt jeg også;o))
Ønsker deg en fin helg.
Klem fra Solveig