lørdag 30. oktober 2010

Husker dere denne

lyslenka?


Jeg lot den henge en stund utover vinteren
- er jo så utrolig koselig med lyslenker

men...hvor "koselig" er de egentlig?


Da jeg plukket ned stasen oppdaget jeg
at et par av stjernene var skikkelig svidd.

Jeg aner ikke hva som kunne skjedd, muligens ingenting,
men det blir nok faste inspeksjonsrunder heretter,
og ingen julestæsj-støpsler i kontaktene natterstid!

Tenk litt på det dere også, nå som vi står på terskelen til advent og mørketid! :)

Ang. mørketid, så er det fortsatt helsvart på bloggefronten her. Gidder liksom ingen ting. Nå er jeg forkjøla også *uæææh*

Måtte bare klage litt ;-)

12 kommentarer:

Hilde sa...

Oj- skumle saker - det er nok ikke rent tilfeldig at det er så mange branner i november og desember - vi vil jo ha lys, lys lys...
God bedring, og trekk for all del ut kontakten når du ikke er hjemme!
eller sover...
Hilde

My home is my Castle sa...

Jeg hadde akkurat samme lyslenke og flere av stjernene var brente.. Skummelt...
Ut med kontakten om natten ja...

Ha en fin helg :)
Klem,kari

hobbyvimsa sa...

Ja skumle greier,jeg tar ut kontaktene hver kveld i julen.men godt å bli minnet på det!!Ha en fin helg og god bedring!!Klem Linda♥

Martilie sa...

Skummelt!! Viktig å huske alle kontakter og lys nå fremover.

Jeg er oppvokst med en pappa som er brannmann og har alle formaningene inne (merker at jeg kommer med de samme til dørene mine)

God bedring, slapp av og kos deg..

Klem

irene sa...

Bra att du påminner,det er jo bare det att det er så koselig till å stå opp till litt myslys som er tent..Men ikke nå lenger!
Ha en fin kväll!

Irene

Beth sa...

Lyslenker er koselig i hele mørketiden, men de bør kontolleres ofte. Hverken lyslenker, aventstjerner, adventstaker eller juletrebelysning inne bør stå på om natten eller hvis ingen er hjemme.
Brannvesenet oppfordrer alltid å være tilstede da dette lyser!
Så vær på vakt ellers kan det koste deg alt for dyrt!

Anonym sa...

Skummelt! bra du oppdaget det før noe enda verre skjedde...
Klem Igi

(eddas) sa...

Heisann..
har jo gått glipp av flere innlegg her jeg....det måtte være mens jeg var uten nett over en uke:)Har ingen slike lyslynger..men hadde tenkt og få tak i en...men ser at en må være obs obs ja..
kos deg o gråningen..
eddaKlemmer til deg..

Daisys home sa...

Oj..dette var skikkelig skummelt.Heldig at det ikke skjedde noe ..Er selv veldig nøye å ta ut kontakter før leggetid.Ha en fortsatt fin lørdagskveld,klem sissel

Emmas utsikt sa...

Det er lov å sutre frue... ;) og lurt å sjekke lyslenker!

klem!

Ruths datter sa...

Uff ja. dette er jo den mest brannfarlige tiden vi går inn i. Takk for påminnelsen. God søndag til deg

Manne's hverdag sa...

Huff!!!

Her i huset slokkes alle lamper og lys før vi legger oss.
Dette er vi veldig nøye på.

Ha en fin uke!!!

Hilsen
Marianne