søndag 9. mai 2010

Hva tror du?

I går sto jeg tidlig opp og var i bilen før ti! Ikke verst på en lørdag? Plukket opp en gammel arbeidskollega og så dro vi på loppis, Plantasjen, og litt hit og dit... Det er ikke så ofte vi sees nå når vi jobber på forskjellige steder. Derfor er det ekstra hyggelig å møtes :)

Loppisen var en skuffelse. Nå hadde jeg ikke regnet med det helt store heller da, men likevel... Ingen kupp i mils omkrets. Jeg gikk likevel ikke helt tomhendt derfra.


Vet ikke helt om det er messing eller hva, men denne saken er tung som bly. Jeg har IKKE lyst å ha den slik den er så jeg tenkte å prøve sølvspray på den. Hva tror du? Eller burde jeg heller bruke svart kanskje?
Snakker om å vite hva man vil, he-he...


Denne hadde jeg først lyst å beholde slik den er. Det er en ring bak slik at den kan festes i snor rundt ett eller annet...urne, vase, stake...
men jeg tror også den kunne blitt fin nysprayet med et annet bilde inni. Hva tror du?
Uansett må den skrubbes og renses. Ser det er noe dritt nedi sprekkene, og det er det verste jeg vet *eeek*


Til slutt fant jeg denne puffen. Helt perfekt størrelse, og den vil passe både i gangen og på stua. Fin til både ullsokker, blader og brosjyrer... Dessuten er den god å sitte på og en fin reservestol i "trange" tider


Denne må jeg bare trekke om utvendig. Innvendig er den veldig fin, ren og pen, så det lar jeg være, men som sagt utvendig må jeg ha noe annet. Tror den kunne blitt flott i linstoff i samme farge som "Pepper-putene" og gjerne med en tekst på lokket eller i forkant. Lurer på om jeg må fjerne det gamle stoffet først... Hadde vært kjekt å bare lagt noe nytt utenpå, men hva tror du? Jeg har aldri trekt om noe før, så jeg ha'kke peiling altså :)
 
Nå sitter jeg her og venter på at sola skal presse seg frem gjennom skylaget, og sannelig gjør den ikke det akkurat nå! Det blir sikkert en super dag i dag også! I går var det grilling for første gang og vi satt ute til åtte... Hadde skikkelig sommerstemning. Deilig! :)
 
Søndagsklem fra
 

7 kommentarer:

Besta sa...

Sjelden jeg er på loppis, men det var flotte ting du har funnet. Lysestaken hadde jeg sprayet, hvit eller svart:)
Ha en fin dag.

klem fra marilyn

Fiolkransen sa...

Morsomt med loppis, synes du fant fine ting jeg. Puffen var jo veldig kjekk.
Lysestaken ville jeg spraymalet sort tror jeg, men spørs jo hvordan det passer inn med resten av tingene dine:)

Klem fra Thea

Solveig sa...

Ikke godt å vite med den lysestaken......ville ha prøvd den i miljøet den skal stå i først. Ser at de i feks JDL bruker en del av denne fargen/metallet som den er, sammen med helt hvite ting. Tar seg flott ut med litt røffere farger når en skal utligne det romantiske søte:o)
Elles ville jeg har spryet den hvit eller sort slik at den passet inn der den skulle stå......eller malt den i lysblått eller grågrønt:o) Da får du en spennende variant som kan brukes i eksteriøret i sommer:o)
Mange spennende ting du viser - flott med den puffen.
Ønsker deg en flott uke.
Klem fra Solveig

Laila -Karin sa...

Synes lysestaken er flott som den er
men skulle jeg sprayet den tror jeg det hadde bklitt svart.
Likte puffen din godt
Klem

Beth sa...

Syntes det var fine ting du fant på loppisen jeg?
Lysestaken ville jeg ha sprayet hvit og bare bruchet på litt sølv hist og her. Det vil gi en kjempefin effekt i både dagslys og lampelys og mønstert på foten vil komme bedre fram.
Rammen ville jeg også sprayet hvit og byttet ut bilde med et rosebilde...( finnes mye fint å finne i postkort)
Den hadde jeg nok også bruchet med litt sølv...
Puffen hadde jeg funnet et nydelig blomstert stoff som jeg hadde sydd på utvendig. Bare festet det med små sting i øver- og nerkant. Inni ser den jo veldig fin ut?

Ja, det var mine tips...

Klem Beth`s småting...

(eddas) sa...

Lysestaken hvit...rammen hvit...og lagt stoff utenpå det andre stoffet....det hadde nok jeg gjort tror jeg...hvis ikke turkisgrønn da:)nei..er nok like ubestemmelig jeg og...ikke mye hjelp og få her:):)
men ha en kos kveld da:)
eddaKlemmer

signerat 71 sa...

Så fina saker!!! kram J