mandag 14. desember 2009

Endelig

...fikk jeg noen bilder å laste opp!
Eller rettere sagt...endelig kom jeg på jobb og fikk en pc å laste opp på! Har hatt to feriedager i tillegg til helga, og da har nesten en hel uke gått da vet dere :) Nå skal jeg sannelig plugge ledninga i Joels pc og se hva som skjer da. Kanskje det blir den perfekte løsning inntil videre.

Det blir i hvert fall ingen ny pc på meg til jul, for nå har jeg brukt så mye penger at fy. Skjønner ikke det her jeg. Hvert år legger jeg opp den fornuftige planen for julelønna, og like herlig går jeg på en kjempesprekk etter tre dager *sukk og dån* men pytt pytt, det er jo moro så lenge det varer, hihi!

Nå er skapet på plass også.
Dette var det siste min kjære pappa lagde til meg.


Han var ingen finsnekker faren min. Det skulle skje fort og gæli. Likevel begynte han å planlegge pensjonisttilværelsen da han var 55. Han og svigerfar (tidligere skytebas) sprengte ut kjeller under huset. Det var bare så koppene skranglet inni skapene, og det ble noen sprekker her og der, men huset sto da når de var ferdige også. Faren min som var ingeniør, og som drev med "oppfinnelser" konstruerte eget transportbånd for kampesteinene fra "undergrunden", bort til skråninga, og tilbake igjen. På den måten slapp de mange tunge løft. Da kjelleren var ferdig meldte han seg på treskjæringskurs. Å ligge på sofa'n med stinn mage lå ikke for den karen altså ;-)


Nå har skapet fått et par, tre strøk maling, og nye knotter - de jeg vant i knottekonkurransen hos Et glimt av M! Synes de passer helt perfekt jeg. Selvfølgelig skle borret litt og den ene knotten er noen milimeter lenger ned enn det andre. Det er sååå vanskelig å få dette helt rett selv om man måler og vatrer på forhånd. Ser at lyslenka henger litt på halvtolv også, men snakker vi ikke shabby her 'a? ;-)

Mens vi snakker konkurranser må jeg bare fortelle at jeg vant i lotteriet hos Emmas Utsikt i dag! Tror nesten ikke det er sant for jeg vinner aldri ellers, men her i blogglandia har jeg pussig nok hatt stor vinnerlykke.
Kjempetakknemlig for det - det er som å vinne i lotto, og veldig glad for den fine gaven som dere får se når jeg har fått den. Tuuusen takk for at du har et så fantastisk trekningsprogram Emma! :)


Og for de som lurer på hva min kjære fader hadde sagt om han hadde sett skapet hvitt, hadde svaret blitt mal i veg du jenta mi! :)

11 kommentarer:

Mariann Louise sa...

Fant deg hos et glimt av M, da det ble vist til bloggere med tips om julegaver under 100 lappen. Vi var mange flere som sendte ideer, men det er nå så:)

Så dette fantastisk vakre skapet ditt, det må du jammen være stolt over! Sånt fint arbeide? Virkelig et praktmøbel, og så trivelig å ha noe helt unikt!

Du har nok aldri hørt fra meg, men man kommer over mange blogger etterhvert, og det var koselig å komme over din:)

Håper du kanskje vil se mitt siste innlegg, og jeg oppfordrer alle til å være med, gjerne med et lite notat i sin egen blogg også!

Koselig kveld fra dyre glad i Øystese:)

Laila -Karin sa...

Du verden for et stilig skap.
Knottene passet helt utmerket.
Ha en riktig fin uke

sylvia sa...

det var et nydelig skap din pappa hr laget,det ble så fint i hvitt,
nydelig pyntet med lys lenke,
godt du kom på nett igjen.
ønsker de en fin kveld,lem fra sylvia

lisje astrid's husblogg sa...

Heisann:)Skapet er kjempe lekkert:)
Klem frå Astrid:)

irene sa...

Kjempe fint skap, og ett fantastisk minne!

Det ble veldig fint i vitt!
Ha en fin uke!

Irene

MariMaja sa...

Ja, Lillepus gjør seg godt i mitt hvite hjem....tjihi
Nydelig skap du har piffet opp!!

Tonje sa...

Skapet vart kjempeflott!
Artig historie om far og svigers ;o)
Ha ein fantastisk dag!
Klem Tonje

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Det var et vakkert skap. Også så kjekt at din far har laget det. Herlig historie;)

ha en skjønn og fredlig uke;)
Klem:)

Ruths datter sa...

Dette skapet er et smykke å se til. På toppen av det hele har far din laget det. dette må du ta vare på. Det var faktisk fint bæde før og etter maling. Du er flink til å pynte og stayle.
Klem

My home is my Castle sa...

Skapet er helt nydelig....
Og for et minne etter din far !!! Vakkert....

Nå er jeg hjemme igjen etter en flott tur, men myyye venting..Skal nok få høre om det etterhvert ;)

Ha en fin dag
Klem,Kari

Anonym sa...

Å sukk og stønn for et nydelig skap. Og for et utrolig koselig minne. Dette må du ta vare på ja. Kunne ønske jeg hadde et skap som var like flott.
Ha en fin adventshelg.
Klem Elin!