mandag 3. august 2009

Joels rom - en liten titt

Nå begynner vi å bli ferdige, Joel og jeg. Jeg har mine meninger og han sine, men det er han som skal bo her til syvende og sist, og det må jeg bare ta til etterretning. Synes han har vært flink jeg da ;-)

Leksekroken!
4 ting måtte han bare ha her. Buddhaen fra Thailand (den lille på hylla), boomerangen fra australia som han fikk av en klassekompis, aftenbønnbildet som står i hjørnet, og barnehagebildet som henger under klokka.

Aftenbønnbildet fikk han av vår guddatter da han var 3 år (hun var da 12), og det har alltid fulgt han. Koselig synes nå jeg

Her har jeg fotografert barnehagebildet rett fra veggen. Derfor er det ganske uklart, men det gir likevel et godt inntrykk av den lille blide hjerteknuseren vi fikk året før. Ååå...de skulle vært tre år i mange år enda!

Han har overtatt den gamle tv-kolossen som tar alt for stor plass. Men hvem kan leve uten Playstation og fotballspill? Vi får se om det blir andre boller når fattern vinner på Lotto

På veggen til høyre kommer det vi fortsatt mangler, nemlig klesskap. Bohus starter salg i morgen tidlig, og vi er på plass! Så et med skyvedører som hadde gjort susen - veldig plassbesparende.

Her er ingen bilder bloggifisert, men pussig nok har gutten (les: rotekoppen) holdt bra standard de siste dagene. Han rer opp senga og legger sengeteppet på hver morgen, legger bladene i kurven hver morgen, og holder gulvet ryddig *applaus!*

Senga har samme høyde både i hode- og fotende og gir sofafølelse. De beige "pølsene" er puter fra en gammel brisk vi hadde, og de har jeg tenkt å trekke om. De er ganske stappa og gir veldig god støtte i ryggen. Det er gjesteseng under, noe som har vært et savn og et ønske i mange år, så nå kommer vel overnattingsgjestene bokstavelig talt trillende inn ;-)

Her er fotballhjørnet - pokaler og skjerf. Dette var uhyre viktig altså. Da vi startet oppussinga var han mest opptatt av alle plakatene han skulle dekorere veggene med. Han ville ikke ha klesskap, ikke bokhylle, for det kunne ta for mye veggplass (hørt noe så dumt?) Men nå, gjett... kun TO plakater er oppe, og det er etter eget valg!

...og slik så det altså ut

Heia Liverpool, og godnatt fra oss!

4 kommentarer:

Linecas have sa...

Koselig innlegg. Vi flyta hit tidlig i Desember i fjor og første rommet som fikk en skikkelig oppussing var podens rom. Han er nesten 12 år nå og ganske bestemt på hvordan. Blandt annet ville han ha tarkett på veggene. Du finner oppussingsinnlegget mitt i min blogg linecas have. ( Hadde ikke opprettet interiør bloggen enda da derfor ligger det der. )

My home is my Castle sa...

For et flott rom han har fått :))
Og så stor han er blitt hehe ( høres ut som ei gammel tante nå )
Er så godt at de har egen smak og vet hvordan de vil ha det.. At han elsker fotball er det ingen tvil om ;)

Tuuusen takk for tipset ditt om pulten min. Jeg falt for forslaget ditt og leter etter sjablong nå ;)

Ha en fin dag.
Klem,Kari

GabysCottage sa...

Hi sweetie,
great to see you online again.
Your blog is beautiful and I enjoy it to look at all the wonderful photos.
Are they from your house?
Would it be possible for you to install a translater here on your blog? So I could read something what you write.
Hugs, Gaby

Drømmedama sa...

Grattis til poden med kanontøft rom. Dere har gjort en fantastisk god jobb. Kjekt å se at ungdommen har egen (og god) smak. Klem