søndag 11. desember 2011

Så var drikkevarene i boks

 Dvs. på flaske!


 Barndommens deilige Tomtebrygg...mmm...
Ikke ordentlig jul uten :)


Enkelt å lage er det også.
Du trenger bare vann, sukker, gjær og en flaske Tomtebrygg.
Blandingsforholdet står på Tomtebrygg-flaska.

Også må du ha rene tomflasker, og en dunk å sette "satsen" i.
Dunken under (30 ltr) kjøpte jeg på Europris. Flaskene er ikke mer avansert enn
brusflasker i plast med skrukork. Enkelt og greit!


Er du av den kreative sorten slenger du selvsagt på noen hjemmelagde etiketter.
Så langt har ikke jeg kommet enda ;-)

Good søndag...igjen!
Hoooi, hvor det går!

4 kommentarer:

Dreamgirl sa...

Det har jeg aldri smakt.
Ja, vannkringler er en tradisjon der jeg kommer fra og det blir ikke jul uten. Så nå er vi akkurat ferdige og har brukt 6 timer på å få alt ferdig :)

Synnøve sa...

ÅÅåå det er godt med tomtenøl:-)
Det hadde vi til hver jul når jeg var lita.
Har laget det en gang selv. Men det er bare jeg som liker det her hjemme. Så den gangen jeg laget det,så hadde jeg med det jeg ikke drakk selv på arbeid og spandert på pasientene.
Kanskje jeg skal lage det i år også:-)
Ha en fin kveld
Klem

Anonym sa...

Har aldri smakt det jeg! spennende med hjemmelaget tomtebrygg. Kanskje jeg skal prøve å lage ?
klem

Linecas have sa...

Mormor laget i min barndom et slags brygg.Jeg elsket det. Prøvde meg på det for to år siden selv.Det ble ikke det samme. Ble akkurat som å forvente at syden mat smaker like godt hjemme og bli skuffa. Ser veldig godt ut. Slikt no hører virkelig til julen.
Klem!