tirsdag 27. juli 2010

Always BEE prepared

Siste uke av ferien, og flott værmelding - SOL!

Hele familien var oppe før halv ni. Her skulle ikke dagen kastes bort i senga nei.
Klokka ble ni, den ble ti...elleve... fortsatt ingen sol. Tolv, ett...jippi! Endelig litt sol innimellom store grå skydotter. I tretida var himmelen blå. Ikke til å tro!

Joda, hadde noen "fine timer" ute på plattingen, med penn og papir. Her diktes det konfirmasjonssanger må vite! ;-)

Men........mine fine timer ble et evig renn. Opp og ned, ut og inn... VEEEPS!


Violetta har selvfølgelig investert i skikkelig vepsefanger! Den er klargjort for sesongen. Er både nyvasket og fyllt med deilig søøøt blanding av brus og sukker.
Men hva skjer?
Ingenting!
Har kun ett eneste vepselik å vise frem! :(
Drittfanger!

5 kommentarer:

Blått til lyst sa...

Vepsetips jeg fikk av en gammel tante da vi møttes i en 78-års dag - og det var minst 126 veps pr. gjest:
Sett en liten skål med salmiakk f.eks på gulvet under bordet. Vepsen liker ikke lukten og forsvinner.
Hm, den forsvant ikke helt, men det hjalp!
Sommerhilsen Liv

Ruths datter sa...

Ja ikke så godt med stikk da.Ble sulten da jeg så dine fine boller under her.
Klem

My home is my Castle sa...

Jeg har samme erfaring som deg med disse vepsefangerne. De fungerer IKKE !! Har prøvd å legge inn det jeg har av søtt, men til ingen nytte...

Du skal vite at jeg har forklart og vist mannen min hva skodder er maaange ganger haha :) Ser ut som det endelig gikk inn idag ;)

Her kom regnet i kveld og værmeldingen ser ikke bra ut de nærmeste dagene.. Håper på litt sol og varme nå !!!!

Klem,Kari

June J. Larsson sa...

Aner jeg et snev av morderisk blodtørstighet her?? hi hi
Kanskje du har det med veps som jeg har med mus...? Jeg er fullstendig fobisk og ønsker livet av dem alle sammen!...og de STIKKER ikke engang!!! :)
Det gjør veps...som du tydeligvis har erfart!

Ha en fin VEPSEFRI kveld!
Klem
June
Nostalgi & Skriverier

Emidoras verden sa...

Du har nok sikkert prøvd det meste,men jeg bruker litt syltetøy og det funker kjempebra.Kan jo være at den nordnorske vepsen er litt av en sukkerfrik..hihi.
Kos deg med diktningen.Kjenner jeg deg rett så er den nok sikkert allerede i boks:)
Klems